Poziom trudności: łatwy Dystans: 32,7 km Czas przejazdu: 1 h 55 min
Przewyższenia: 98,52 m Ilość zejść: -881,23 m Lokalizacja: Susiec
12 lipca 2018

Trasa Nr 8, z Suśca „CZWARTĄ LINIĄ”

Długość trasy – ok. 32 km, nawierzchnia: asfalt – 11 km, szuter – 19 km, droga z płyt „jumbo” – 1,5 km, droga piaszczysta – 0,5 km, Skala trudności – średnia (dla lepszej orientacji należy zabrać ze sobą mapę, po drodze duże wzniesienie 305 m n.p.m.), zalecany typ roweru – górski. Na trasie można zobaczyć: „szumy” w rezerwacie Nad Tanwią, widok z Kamienicy, ruiny cerkwi w Hucie Różanieckiej, Tanew w Borowych Młynach.

0,0 km – wycieczkę rozpoczyna-my, jadąc trasą 5 (do 8,9 km)
w kierunku Cieszanowa. Za Rebizantami pokonujemy strome wzniesienie Wału Huty Różanieckiej. Trudy podjazdu z naddatkiem rekompensują widoki ze szczytu. Zjeżdżamy do Huty Różanieckiej, skąd szosą poruszamy się na południe w kierunku lasu.

9,0 km – ok. 100 m za drugim asfaltowym zjazdem z tablicą informacyjną (po lewej stronie) skręcamy w prawo, w prostą szutrową drogę, oznakowaną na mapach jako Czwarta Linia. Po 1,5 km jazdy zauważymy po prawej stronie charakterystyczną leśną budkę.

13,2 km – przecinamy Huciańską Drogę w okolicy wzniesienia Łominos. Ok. 1 km dalej dojedziemy do poprzecznej szutrowej drogi. Skręcamy w prawo, a po 100 m odbijamy z niej w lewo pod kątem prostym. Jedziemy ok. 500 m piaszczystą drogą.

14 km – napotykamy nowo wybudowaną drogę Nadleśnictwa Józefów. Jedziemy nią w lewo. Niestety 1,5-kilome-trowy odcinek tej drogi wykonany jest z betonowych płyt tzw. „jumbo” ze szczelinami powodującymi przenoszenie nieprzyjemnychdrgań na ręce rowerzysty. Dalej na długości 4 km aż do Borowych Młynów droga jest już szutrowa. Wyjeżdżamy na poprzeczną, asfaltową szosę. Kierujemy się w prawo, przekraczamy rzekę i po 500 m jesteśmy w osadzie Borowe Młyny.

19,1 km – stąd udajemy się niebieskim szlakiem rowerowym na wschód, by szutrową drogą przez las dojechać do Suśca (jak trasą 1.).